logo
wvhj2023
© De Lead Centrale
© De Lead Centrale
14 maart 2022

De Lead Centrale slaat brug tussen installateur zonnepanelen en regionale prospects

Hoe kom je als zonnepaneleninstallateur aan de juiste leads in je regio? Dat kan in Nederland sinds kort via De Lead Centrale. Hanno Schlenther: ‘We bouwen op de wereldwijd bewezen “funnel” van 3Quotes.’

‘Iedereen moet kunnen verduurzamen, ook als er geen geld voor is.’ Dat zegt Romano Hagen. Hij wil dat met De Centrale mogelijk maken door gemak te creëren in betaling. Naast het verzorgen van btw-teruggave en subsidies, biedt het bedrijf tevens financiering op maat voor verduurzaming aan. Nu worden ook de installateur en eindgebruiker bij elkaar gebracht. Vanaf 1 maart 2022 is er een nieuwe dienst bij gekomen: De Lead Centrale.

Frustrerend
Hanno Schlenther, partner van De Lead Centrale: ‘Wat wij in feite doen, is een brug slaan tussen vraag en aanbod. Dat gebeurt meer; een groeimarkt zoals pv trekt vele nieuwkomers aan. Maar de kwaliteit van leads voor zonnepanelen en energieopslag, en een goede bijbehorende service, is heel belangrijk om niet onnodig tijd kwijt te zijn. Dat kan bijzonder frustrerend zijn voor installateurs en potentiële klanten. Vanuit die gedachte zijn wij gestart met De Lead Centrale.’

Wat is er dan zo anders aan?
Het genereren van een goede match tussen klant en installateur is niet gemakkelijk, benadrukt Schlenther. Men moet allereerst door en door weten wat er speelt in de markt en er is veel expertise nodig om een goede ‘funnel’ – verkooptrechter – te creëren. Daarom is De Centrale een exclusieve samenwerking met Solkunder aangegaan, de Europese tak van 3Quotes die ook in de Verenigde Staten, Australië, Zweden, Noorwegen en Spanje een van de marktleiders in leadgeneratie is.

Uit de top?
Waar dankt 3Quotes zijn marktpositie aan? Adrian Ferraretto, oprichter en directeur, geeft aan dat de beste potentiële klanten uit de top van de verkooptrechter komen. ‘Dat is de “plek” waar mensen graag willen leren over de voordelen van hernieuwbare energie. Wij focussen ons dan ook op het vinden van klanten die aan hun verduurzamingsreis beginnen en daar gericht onderzoek naar verrichten. Dat doen we middels native advertising: het op subtiele wijze onder de aandacht brengen van onze diensten in het verlengde van informatieve artikelen. We werken bovendien met een geïntegreerd validatiesysteem dat de kwaliteit van potentiële klanten controleert. Dit zorgt ervoor dat alleen de meest geïnteresseerde mensen overblijven.’

De perfecte match
De Lead Centrale biedt installateurs onder andere een persoonlijk dashboard met zoveel mogelijk openbare informatie over mogelijke klanten. Die kan men vinden op een landkaart; er kan per regio worden gezocht naar prospects. ‘Is het even te druk, dan zit je nergens aan vast’, aldus Schlenther. ‘Zo hebben installateurs bij ons de mogelijkheid om op en af te schalen wanneer dat wenselijk is. Valt de match heel erg tegen? Eventuele reclamaties worden teruggestort. Daardoor zit je niet verplicht vast aan een nieuwe lead.’

De Lead Centrale is van dinsdag 12 april tot en met donderdag 14 april te vinden op stand D7. Bestel hier gratis toegangskaarten voor de vakbeurs Solar Solutions met de actiecode ‘SOLARMAGAZINE’.

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten